[OSM-talk-nl] punt-komma's in ref's van motorway's

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Thu Mar 27 16:33:15 GMT 2008

Richard Duivenvoorde wrote:
> Bij het renderen van (naambordjes) van de snelwegen mbv mapserver, kwam
> ik er achter dat veel kruispunten als 'ref' twee namen met een ;
> ertussen hebben. Dus bijvoorbeeld A4;A44 .
> Dit maakt het lastiger om zoiets als die mooie rode snelwegbordjes te
> renderen op basis van de ref kolom in mapserver (of je moet natuurlijk
> weer een uitgebreider filter definieren).
>
> Is het idee achter zo'n combi dat je dan de hele A4 eruit kan vissen met
> een soort like %A4% query ofzo? Of is het een artefact uit het verleden,
> en kunnen de ref's die er zo uitzien eruit worden gehaald?

In dat geval is de snelweg zowel A4 als A44. Hetzelfde is het geval met
bijvoorbeeld de A67 en de A2 ten zuiden van Eindhoven of de A15 en A16 bij
Ridderkerk of de A2 en A59 bij 's-Hertogenbosch.
Je moet in dat geval dus beide snelwegbordjes renderen, en je zult die ref dus
op de ; moeten splitsen.

Maarten