[OSM-talk-nl] Plaatje

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Sun May 4 02:05:55 BST 2008

On Sunday 04 May 2008 00:57:36 Freek wrote:
> [...]
Inderdaad! Dit is een mooi plaatje voor op:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/WikiProject_Netherlands

Ga je dit plaatje vaker maken, zodat we de voortgang kunnen zien? Of is er een
makkelijk recept zodat iedereen het zelf kan doen? E.v.t. van andere
uitsneden, bijv. alleen de provincie Utrecht.

> [...]
> Van de gemengd gekleurde gebieden is het erg waarschijnlijk dat er controle
> heeft plaatsgevonden. Misschien zou je dat zelfs als
> kwaliteits-/volwassenheids-maat kunnen zien. (Nou krijg ik een idee voor
> een nieuw plaatje: hoeveelheid verschillende auteurs in een gebied, zal ik
> ook 'ns implementeren.)
>
> Ik hoop dat het plaatje ook inzicht geeft in wat er nog moet gebeuren.
> Vergeleken met onze buurlanden zie je dat de hoeveelheid activiteit
> behoorlijk lijkt tegen te vallen (het kan zijn dat het plaatje een
> vertekend beeld geeft, harde cijfers zouden hier beter zijn).

Wet van de remmende voorsprong?

Ik denk dat er nogal wat mappers gestopt zijn door de AND import. Het maken
van een compleet nieuwe kaart op een blanco canvas en het corrigeren en
aanvullen van een berg bestaande data is duidelijk een ander soort "werk".
Het zal dus ook andere mensen aan trekken en dat kost tijd.

--
m.v.g.,
Cartinus