[OSM-talk-nl] mini mappinksterparty

Ronald Nooij ronald at ronsoft.nl
Mon May 5 21:33:05 BST 2008

Ik heb vandaag kennis mogen maken met en van dé prominenten OSM-ers...
Henk Hoff. En dat ook nog stom toevallig omdat we elkaar tegen het
lijf liepen op het bevrijdingsfestival van Assen. Meteen maar een
minimapping party bedacht aan de rand van het centrum. Het is
ongelooflijk maar waar... er was nog een stuk wat niet helemaal (goed)
op de kaart staat.

Tevens een leuke situatie ontdekt in die wijk. De Huygen(s)straat.
De wijk is het dichtershof. Wat hebben we daar.... straten met de
namen van dichters. Jacob Catslaan, Vondellaan, Bilderdijkplantsoen en
de Huygensstraat.
Echter, over deze laatste is nogal wat verwarring. De noordkant van de
straat heet Huygenstraat (met één s) de zuid kant heet Huygensstraat
(met dubbel s)
In de koop-/aanneem-overeenkomsten van de huizen aan de Huygensstraat
staat het zelfs op alle twee de manieren genoemd. Stichting
Woningbeheer Assen schrijft consequent met één s.

Mijns inziens, is het met dubbel s. Het gaat over de dichter
Constantijn Huygens
Dus moet het, volgens mij ook de Huygensstraat zijn. In google maps is
het ook met dubbel S. En maps heeft haar gegevens via via via via.....
via...... viaaaaaa natuurlijk bij het kadaster, gemeente oid vandaan.
Ach ja... blijkbaar doen dit soort dingen zich voor en daar loop je
dan nu tegen aan. Grappig. Henk en ik gaan er binnenkort een kijkje
nemen en gaan dan ook het Bilderdijk plantsoen inmeten en de
huisnummering in orde maken.

Er is dus weer genoeg bedrijvigheid en geminiparty in aantocht. :D