[OSM-talk-nl] Fietskaart : heen en weer, weer en heen

Stefan de Konink skinkie at xs4all.nl
Wed May 7 11:17:58 BST 2008

On Wed, 7 May 2008, Lambertus wrote:

> Sturing in de zin van: we gaan ons eigen plan trekken, dus wat moeten we
> nog ontwikkelen, verzamelen, inkopen om zonder de Fietsersbond een
> dergelijk systeem te bouwen?

Het mooiste zou zijn dat data collectie weer een nabewerkingsstap wordt.
Dat zou betekenen dat we een soort van hulp middel nodig hebben om dat te
kunnen doen. GPS telefoon met camera oid.

Routeplanners zijn er in alle soorten en maten. Genoeg ook opensource.
Zolang je een voorkeur kunt opgeven welke routes te verkiezen boven andere
routes (en alle wegen goed zijn getagd) kun je zowel tourisme als normaal
gebruik te faciliteren.

Graphserver zou als demo neergezet kunnen worden. Laat een paar studenten
werken aan iets voor op de fiets in Java2Me of C, voor op de PDA.

Stefan