[OSM-talk-nl] wat wel en wat niet op de kaart? (was: aanpassingen aan 'foutje'-site)

samsa samsa at xs4all.nl
Sat May 17 12:21:23 UTC 2008

Hoi Richard en anderen,

Ik ben net nieuw hier, en wilde vooral OSM gebruiken voor een
routebeschrijving op een website. Maar nu ik hier toch ben, vind ik het
wel leuk om mijn eigen buurt verder aan te vullen.

Richard schreef:

> zeg: het lijkt me leuk om de dierentuinen net zo gedetailleerd op te
> nemen als de 'Berliners'...

Ik zat me zelf ook al af te vragen hoe gedetailleerd OSM wil zijn. Ik zie
bijvoorbeeld wel Albert Heijns op de kaart staan, maar mag ik bijvoorbeeld
ook een Biowinkel toevoegen? Of een krul? Of alle fietsenmakers in de
buurt? Ik zou dat graag doen, maar wordt de kaart dan niet heel
onoverzichtelijk? Ik was benieuwd hoe jullie daarover beslissingen nemen.

Verder het lijkt me mooi als je als gebruiker op de kaart kunt aangeven
wat voor info je wel en niet wilt zien. Bijvoorbeeld: wel alle
fietsenmakers, maar niet de Albert Heijns. Dan is ook dat probleem van de
onoverzichtelijkheid opgelost. Of kan dat al en kijk ik niet goed?

Ten slotte: ik zie nu op de kaart wel een legenda, maar alleen van wegen
etc. De bierglaasjes staan er niet op uitgelegd. Niet dat ik twijfel over
wat ze betekenen, maar die legenda is dan toch niet compleet.

- Misschien zijn dit teveel issues voor een postje. Ik hoop vooral op een
antwoord op mijn eerste vraag.

Sandra B.