[OSM-talk-nl] wat wel en wat niet op de kaart? (was: aanpassingen aan 'foutje'-site)

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Sat May 17 13:31:27 BST 2008

samsa wrote:

> Ik zat me zelf ook al af te vragen hoe gedetailleerd OSM wil zijn. Ik zie
> bijvoorbeeld wel Albert Heijns op de kaart staan, maar mag ik bijvoorbeeld
> ook een Biowinkel toevoegen? Of een krul? Of alle fietsenmakers in de
> buurt? Ik zou dat graag doen, maar wordt de kaart dan niet heel
> onoverzichtelijk? Ik was benieuwd hoe jullie daarover beslissingen nemen.

Wat mij betreft voeg je alles toe.

Ik zie nu dat Google ook foto's aan het toevoegen is. Op de manier dat zij het
doen is dat zeer irritant: de kaart wordt gewoon bedekt met een groot icoon van
de foto. Ik wil die kaart zien.
Gelukkig worden de extra iconen bij de openstreetmap pas vanaf layer 16 getoond.

> Verder het lijkt me mooi als je als gebruiker op de kaart kunt aangeven
> wat voor info je wel en niet wilt zien. Bijvoorbeeld: wel alle
> fietsenmakers, maar niet de Albert Heijns. Dan is ook dat probleem van de
> onoverzichtelijkheid opgelost. Of kan dat al en kijk ik niet goed?

Dat is een goed idee. Volgens mij zit dat er niet in. Misschien iets om op de
dev list voor te stellen?

Maarten