[OSM-talk-nl] Fietskaart

Rob rob at coolbegin.com
Wed May 21 10:44:53 BST 2008

Even een update-tje

sinds gisteren hebben we de volgende domeinen erbij (met dank aan
sander/jr online)
- http://openfietskaart.nl
- http://openwandelkaart.nl

deze domeinen gebruiken mijn ~rubke/fietskaart en ~rubke/wandelkaart folders

de scheiding van de layers in transparante overlays is een "proof of
concept" en natuurlijk een discussie punt (vertraagd browsen)
het biedt wel interessante mogelijkheden, zoals wegen over sateliet
beelden leggen

Verder zit er een hoogtelijnen overlay in, die nog in ontwikkeling is
(ben nog bezig deze op 10m ipv 20m stappen te renderen, dat heeft meer
"nut" voor NL, als het uberhaupt al nuttig is, proof of concept zullen
we maar zeggen :)

De changes overlay is gemaakt door Freek, echt eye-candy ! het laat de
veranderingen sinds de AND import zien (nov 2007).
Deze layer gaat tot zoomlevel 10

Op 21 mei 2008 11:19 heeft Gert Gremmen <Administrator at ce-test.info>
het volgende geschreven:
> Rob, et al
>
> Er gebeurt van alles op de fietskaart.... Prima.
>
> Ik bedacht tijdens het laden dat de kaart zonder
> basiskaart, alleen wegen en namen, ook heel
> bruikbaar is !!!

dus met witte achtergrond ?

> Zeker tezamen met de export functie, die eigenlijk
> ook heel grote areas (groter dan beeldscherm) moet ondersteunen
> (bijv 30 x 21 km ::A4 A3 enz op zoomlevel 16)
> krijgen we een fantastische tool  voor allerlei kaarten.

exporten van meerdere lagen over elkaar lijkt me niet zo simpel, maar
oke.. uitdaging
natuurlijk hebben we nog geen export op de NL server

> Zijn er al foot/walking relaties gerendered ?
> Zijn er al OV rleaties gerendered ???

de wandelkaart heb ik laten centreren op nuenen, daar staan al op wat
wandelknoop punten (lwn_ref=xx)
volgens mij hebben we nog geen routes, maar dat houdt ook verband met
de discussie, hoe taggen we die routes
ik render nu alleen de network=lwn relations

OV routes kwamen zover ik kon checken niet voor in de mapnik database,
dus ik daar wacht ik even op met renderen
Martijn van Oosterhout zou dit moeten nakijken in de lijst van
osm2pgsql, route=bus