[OSM-talk-nl] friese tileserver

Theun theun.mail at gmail.com
Thu May 29 15:12:51 UTC 2008

Hallo,

Ik zie dat de friese tileserver nu alleen noch de namen rendert die als *
name:fy* in de database staan, dit was eerst anders.
- Dit heeft nu tot gevolg dat alle namen die officiƫel als fries en dus vaak
in de *name* tag staan niet meer zichtbaar zijn. Ik heb in zulk soort
gevallen ook wel een tag *name:nl *toegevoegd met de nederlandse naam, leek
mij een consequente benaderingswijze.
- Ook zijn er een aantal plaatsen waarbij de oorspronkelijke naam nooit is
vernederlandst en waarvan de naam in het fries en nederlands precies
hetzelfde is.
- Verder zijn er heel veel straten die friestalige namen hebben.

Het lijkt mij dus beter dat de tileserver als er geen aparte name:fy tag is
de normale *name* tag laat zien (zoals het volgens mij lange tijd geweest
is).

Groeten Theun,