[OSM-talk-nl] Serieuze bezwaren tegen de huidige Potlatch update

Myckel Habets myckel at sdf.lonestar.org
Thu Oct 9 19:14:46 UTC 2008

On Thu, 9 Oct 2008 13:10:17 +0200
Ben Laenen <benlaenen at gmail.com> wrote:

> Vooraleer van forks te spreken, mij lijkt dit gewoon een bug ergens,
> hetzij in de database API, hetzij in Potlatch. Potlatch heeft mij
> alleszins nog nooit een tag dubbel laten invoeren. Als dubbele keys
> wel waren toegelaten vanaf nu dan verwacht ik dat het toch wel ergens
> gecommuniceerd zou zijn.

Een van de gouden regels van serverbeveiliging is "nooit de invoer van
een client vertrouwen", en ik denk dat die hier ook geldt. Als Potlatch
dergelijke bewerking zou toezenden, zou de server een foutmelding
moeten geven i.p.v. de fout toe te staan. Dit is in mijn ogen dan ook
niet een bug, maar twee bugs.

Myckel