[OSM-talk-nl] Nieuwe OSM licentie

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Mon Sep 1 15:46:52 UTC 2008

2008/9/1 Stefan de Konink <skinkie at xs4all.nl>:
> Lijkt me een redelijke kromme redenering. Als ik met jouw redenering mee
> zou gaan zou iedere website die een liedje onder deze voorwaarden op
> zijn site zet opeens een ShareAlike/Attribution site worden :) Dat klopt
> niet :)
>
> Een website om een liedje is geen 'derivative work', maar een het werk
> is een 'tie-in' naar het liedje. Een aanpassing aan de 'tie-in' zou
> daarom wel onder ShareAlike/Attribution vallen maar de publicatie zelf niet.

Het grote verschil is dat de website niet een derivative work van het
liedje is. Maar wil jij beweren dat de tiles gegenereerd door de tile
server geen afgeleide werk zijn van de OSM data? Dus inderdaad, de
site is ok, maar zonder tiles kom je niet ver.

De posters die gemaakt zijn van OSM data, zijn die niet ook algeleide werken?

Mvg,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/