[OSM-talk-nl] Server voor SoftwareFreedomDay

Tijn Buijs tijnbuijs at cybertinus.nl
Wed Sep 3 14:51:32 UTC 2008

Hallo iedereen,

Ik maak er maar even een aparte thread van, zodat die andere thread niet
vervuild wordt.

Zoals eerder gezegd, ik heb een server beschikbaar voor OSM op de
Software Freedom Day. Nu is de vraag alleen nog: wat kan ermee gedaan
worden? Wat willen jullie ermee gaan doen? Wat is handig? Nog 1 de
specificaties van die machine, zodat alles overzichtelijk bij elkaar staat:
2x Intel Pentium III 1,13 Ghz met elk 512 KB L2 cache (Tualatin core)
4x 256 MB PC133 ECC Reg SD-RAM (1 GB RAM dus in totaal)
2x 250 GB 7200 RPM S-ATA disken in RAID1
1x 18 GB 10.000 RPM U160 SCSI disk (voor backups)
1x Gbit glasvezel (ik neem een switch mee waar deze gbit op aangesloten
kan worden)
3x 100 mbit UTP (1 100 mbit link is de backup van de gigabit, de andere
2 zijn ook in fallover geconfigureerd)
1x een oude tapeunit die atm nog niet operationeel is, maybe dan wel
1x DVD-lezer (mocht het nodig zijn, dan is een DVD-brander ook te regelen)
1x Redundante voeding (hij heeft geen 2 stroomkabels, maar als er 1 unit
uitvalt, dan neemt de andere het over.)

Volgensmij wilde Stefan er heel OSM op gaan draaien, maar daar lijken de
specs van de server iets te ligt voor te zijn, voor alle data. Misschien
dat daar nog een oplossing voor te bedenken is.
Zijn er anders nog andere dingen die mijn server voor OSM kan doen?

Nog even een dingetje: dit is de eerste keer dat ik met OSM in aanraking
kom. Alle termen ken ik nog niet heel goed dus. Ik heb me ondertussen
natuurlijk wel ingelezen wat OSM precies is, dus dat weet ik wel.

Ik ben vanaf heden ook op IRC te vinden met de nickname Cybertinus
(zowel in #osm als in #osm-nl op OFTC).

Groeten, Tijn Buijs