[OSM-talk-nl] Organisatorisch 13 sept

Tijn Buijs tijnbuijs at cybertinus.nl
Sat Sep 6 08:39:40 UTC 2008

Martijn van Exel wrote:
> Ha,
>
> Een paar zaken die voor Gert+mijn workshop (en de activiteiten
> daaromheen) van belang zijn volgende week zaterdag:
> * Beschikbaar zijn van lokale planet (in elk geval NL), zorgt daar al
> iemand voor?
> * Lokale API-server om JOSM mee te laten praten als er geen internet is
> Ik begreep dat er een server zou worden ingericht, gaat die dit kunnen
> doen?

Ja, ik neem een server mee. Maar zoals eerder al bleek zou die wel eens
te licht kunnen zijn hiervoor (1 GB RAM zit erin, schijnt krap te zijn).
Ik ga ook mijn uiterste best doen om daar NL op te laten draaien icm met
de API.
Ik heb op de Wiki al gevonden hoe ik een development server in kan
richten (http://wiki.openstreetmap.org/index.php/The_Rails_Port). Dat is
toch eigenlijk alles wat nodig is? Een development server met de data
van NL? Of mis ik nog iets?

Groeten, Tijn Buijs