[OSM-talk-nl] Naamgeving straten bij meerbaans kruispunten

Richard Korthuis richard.korthuis at gmail.com
Sun Sep 7 16:50:57 UTC 2008

Hallo,
Sinds kort ben ik ook bezig met OSM. Nu zag ik dat de validator in JOSM
enkele warnings geeft ter hoogte van meerbaans kruispunten bij mij in de
buurt. Ik weet alleen niet wat de juiste manier is om deze problemen op te
lossen.

Het volgende is het geval: het gaat hier om kruispunten waarbij voor beide
wegen de beide rijbanen zijn weergegeven (oneway=yes). Links en rechts van
het kruispunt heet een weg anders en op het kruispunt heeft de weg geen naam
gekregen. De validator geeft dan de warning "unnamed ways". Welke naam moet
de weg op het kruispunt nu krijgen?

Als de weg links en rechts hetzelfde heet is het natuurlijk simpel, maar dat
is nu dus niet het geval.

groetjes Richard