[OSM-talk-nl] fietsen door de Ijtunnel

Roeland Douma unix at rullzer.com
Mon Sep 8 08:18:44 UTC 2008

Ijtunnel is ook getagd als highway=motorway, kortom snelweg dus. En daar mag
je in Nederland ook niet fietsen. Dus het effect is hetzelfde.

We zouden gewoon een lijstje (op de wiki en netjes in xml) moeten hebben (per
land) over waar je wel mag fietsen/lopen etc. Volgens mij is er op de wiki al
zo'n lijstje kon hem alleen even niet zo snel vinden.

Maar dan zouden dit soort dingen sowieso niet mogen. Net als dat je in
Nederland niet over een autoweg mag fietsen en in de bebouwde kom eigenlijk
overal mag fietsen tenzij anders aangegeven/fietspad beschikbaar is.

--Roeland