[OSM-talk-nl] fietsen door de Ijtunnel

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Mon Sep 8 09:19:17 UTC 2008

Primary zijn tevens de N-wegen die geen autoweg zijn. Althans dit
lijkt momenteel de consensus als de wiki daar tenminste een weerslag
van is.

Ik vind dit onderscheid tussen trunk in primary ongelukkig. Een
concreet voorbeeld is de N359 van Bolsward naar Winsum (dat is het
stuk van de N359 dat ik ken). Dat zou grotendeels highway=trunk zijn,
vanwege de autowegstatus met bijbehorende snelheidslimiet 100kmh. Maar
deze weg kent gelijkvloerse kruisingen waar de autowegstatus vervalt.
Dat zou leiden tot een andere rendering (trunks zijn groen, primaries
rood. Dat lijkt me ongewenst; als we een rendering-standaard willen
hebben die in principe wereldwijd moet kunnen worden toegepast - dat
vind ik belangrijk - dan kunnen we dus geen alternerende
trunk-primary-trunk-prinmary-wegen hebben.

Wat mij betreft is trunk een onnodige laag voor Nederland.

Martijn

martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.schaaltreinen.nl/