[OSM-talk-nl] fietsen door de IJtunnel

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Mon Sep 8 14:55:43 UTC 2008

2008/9/8 Freek <freek_osm at vanwal.nl>:
> Hee, een interessant discussie :-p
>
> Zoals jullie misschien weten ben ik eerder voorstander van autoweg=trunk
> geweest. Alhoewel Martijn's voorbeeld van de N359 erg vervelend klinkt, zou
> ik toch zeggen dat je in dat geval gewoon de hele weg trunk maakt en aan de
> niet-autoweg-stukjes aparte tags hangt (wat is er anders op de kruising,
> snelheid?). Zie ook verderop.

Al denkende en lezende (vooral
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/diversen/16551-nederlandse-wegen-herkenning-en-belijning.html
is nuttig hier) kom neig ik ook meer naar een vorm van extra
gelaagdheid. In mijn redenering ga ik te veel uit van het 'ondeelbare'
N-wegen-systeem, terwijl daar steeds meer verfijning in wordt
aangebracht, en deze verfijning ook steeds zichtbaarder wordt door
onderscheidende belijning.
--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.schaaltreinen.nl/