[OSM-talk-nl] Mailing lijst vs. forum

Lambertus osm at na1400.info
Wed Sep 10 13:25:57 UTC 2008

Hoho, wacht ff.

Er is reeds een NL forum op een mooie centrale plaats. Waarom dan direct
een nieuw NL forum inrichten? Ik zie de noodzaak hier niet van in.

Natuurlijk, het is waar dat het huidige forum rustig is, dat komt vooral
door de relatief onbekendheid van het bestaan van het
forum.openstreetmap.org domein af. Daar wordt al heel lang over gezeurd
maar bij de hoofd organisatie kom je daar niet verder dan linkjes via de
wiki. Als Rob een mooie nieuwe NL portal opzet en daar een duidelijke
link naar het forum kan aanbrengen dan is die drempel al veel lager.

Ook zouden subforums in het NL forum handig zijn, de huidige forum
ondersteund dit niet en ik ben dan ook aan het rondneuzen naar een
onderhoudsvriendelijk forum dat dit wel kan. Maar dat heeft eerlijk
gezegd niet zo'n hoge prioriteit op dit moment.

mail2forum en vv ben ik geen voorstander van, met alles wat ik erover
lees blijkt dit alleen maar problemen te geven.

Uiteindelijk hebben we bij OSM veel communicatie mogelijkheden, dat is
nu eenmaal de realiteit van internet en iedereen heeft zo zijn
voorkeuren. Het integreren van al deze kanalen gaat heeeel veel werk
worden mocht iemand dat willen proberen.

Concluderend zie ik de nieuwe NL homepage als belangrijkste middel om
mensen met elkaar in contact krijgen. Laten we eerst maar eens zien hoe
dat zich ontwikkeld.