[OSM-talk-nl] - OSM voor beginners -

Lambertus osm at na1400.info
Sun Sep 14 20:33:57 UTC 2008

Robert, fijn dat je zo enthousiast bent, maar eerlijk gezegd vind ik de
methode van passief meeluisteren op een mailinglist nou niet bepaald de
beste manier van het doorgronden van een project..

Het beste om (online) meer te weten te komen is om de wiki te gaan
bekijken (beginnershandleiding), daarna om wat dingen uit te proberen
(tracklog maken, weg aanpassen) en daarna met de vragen die hierbij
onstaan (en die niet direct door een Google search beantwoordt worden)
op de mailinglist of forum de hiaten in je kennis te vullen.

Maargoed, je bent er nu en dat is mooi :) De mappingparties zijn om
verschillende redenen in gang gezet waarvan het helpen van nieuwe leden
1 van de belangrijkste is. In Rotterdam is dit net zo en zal de dag
hoogstwaarschijnlijk beginnen met een spoedcursus mappen. Ook zijn er
genoeg ervaren mappers die op al jou vragen antwoord kunnen geven. Als
je met twee of meer man 'het veld' in gaat om te mappen zul je zien dat
er vanalles heel snel duidelijk wordt.

Wij - als in: de OSM club in Nederland - zien jou graag in Rotterdam :-)