[OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert / GPX en GPS

Tijn Buijs tijnbuijs at cybertinus.nl
Thu Sep 18 13:27:06 UTC 2008

Gert Gremmen wrote:
> Ik kan je met enige nadruk een gps-muis aanbevelen. < 100 euro
> Operating tijd is 24 h +  en in
> combinatie met een bluetooth telefoon zijn
> er prima logging software setjes samen te stellen.
> De diverse pakketten kunnen steeds meer.
> Maar je moet wel een redelijk moderne Phone hebben.
> De muis zet je met Velcro op je stuur.
>
> De nauwkeurigheid is stunning, mijn ervaring
> is dat als je een weg heen fietst, en enkele uren later
> aan de andere kant terug, dat dan de traces keurig
> parallel lopen , en elkaar vrijwel nooit kruisen.
> DWZ een nauwkeurigheid van beter dan 3-4 meter.
> [...]

Ik kan dit verhaal van Gert wel beamen. Een GPS muis werkt aardig goed.
Ik heb zelf een Adapt Marathon GPS muis. Die koste me 80 EUR bij de
Dynabyte, maar dat ding haalt wel 55 uur op de batterij :).
Dit icm met software (OSMTracker) op m'n telefoon (een Toshiba Portege
G900) haal je echt goede resultaten. Echt heel netjes.
Scheelt echt een investering in een Garmin (of regelen dat je die kan
lenen oid).

Groeten, Tijn