[OSM-talk-nl] Rendering "highway=path" op osm.nl

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Mon Sep 22 08:14:09 UTC 2008

Ha Geert en anderen,

Ik denk dat de volgorde zou moeten zijn dat er eerst een consensus
ontstaat over het taggingschema en daarna mapnik wordt geconfigureerd.
Anders wordt het allemaal wel erg ad hoc - en dat is wat we met de
werkgroep taggingstandaarden juist wilden voorkomen. Ik mis trouwens
nog een verslag / uitkomsten van deze avond, ik ben er wel erg
benieuwd naar.

Tot die tijd kunnen we wellicht een layer maken voor de
conventies-in-wording. Iemand die dat op zich wil nemen? En: het staat
je natuurlijk vrij om je eigen mapnik op te zetten om de resultaten
visueel te beoordelen en een goed voorstel te maken voor de
visualisatie.

Het lijkt het me in deze context een goed idee dat de mensen die zich
buigen over de tagging-conventies ook input krijgen, of in elk geval
nauw contact houden, met iemand met kartografisch inzicht /
achtergrond.

Groet,

martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.schaaltreinen.nl/