[OSM-talk-nl] Steden/dorpen

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Sun Apr 5 20:36:05 UTC 2009

Lennard schreef:
> Een provincie als Zeeland, bijvoorbeeld, blijft dan verstoken van een
> 'city', terwijl ik Middelburg, Vlissingen en Goes daar wel onder zou
> scharen.

Ten onrechte, want die steden zijn geen "city" zoals OSM ze definieert.
Het is onwenselijk om voor Nederland af te wijken van de internationale
norm.

Neemt niet weg dat we voor de Nederlandse renderer andere criteria
kunnen gebruiken dan alleen de "place" tag. Ik ben er niet op tegen om
alles dat place=town en population>=50k (bijvoorbeeld) ook als stad weer
te geven op onze eigen kaarten.

Eugene