[OSM-talk-nl] Wandelroutes op tile.openstreetmap.nl

Lennard ldp at xs4all.nl
Mon Apr 13 16:16:13 UTC 2009

Cartinus wrote:

> Hier zie je meteen waarom ik de splitsing in nwn/rwn/lwn niet prettig vind
> voor wandelroutes. Ik zou (voor tenminste een deel van de routes) bij de
> network tag liever invullen waartoe de route echt behoord.
>
> Dus:
> * network=law voor landelijke routes (rood-witte markering)
> * network=streekpad voor streekpaden (rood-gele markering)
> * network=ns voor NS wandelroutes (rood-witte markering met NS logo)
> * network=regional voor de regionale wandelroutenetwerken
>   (groene achtergrond met gele tekst)
> [...]

Is een aanvullende tag op de relatie niet beter geschikt voor deze
verdere onderverdeling, waarbij de network=* dan vrij blijft voor de
'generale' indeling in nationaal/regionaal/lokaal.

Dan kunnen generieke wandelkaarten de klassieke indeling gebruiken, en
thematische kaarten gebruiken de extra info.

Is er ooit nagedacht over de indeling n/r/l, of is het gewoon analoog
aan de fietsnetwerken zo gemaakt?

--
Lennard