[OSM-talk-nl] Is dit toegestaan?

Lambertus osm at na1400.info
Thu Apr 16 11:41:01 UTC 2009

Ik krijg dit soort vragen ook wel op het forum. Daar is mijn stelling
altijd:

Je mag geen informatie kopieren van een copyrighted kaart (zowel
papieren dan wel online), maar je mag de copyrighted kaarten wel
gebruiken om te bepalen waar je nog informatie mist. Als je daarna die
missende informatie ter plekke verzamelt is dat géén schending van
copyrights en mag je deze data in OSM zetten.

Maar: IANAL (I Am Not A Laywer)