[OSM-talk-nl] Taggen voor Topologie mag dat?

Frank Steggink steggink at steggink.org
Tue Aug 18 22:30:01 BST 2009

Stefan de Konink wrote:
> Momenteel ben ik alle haltes van de metro aan het splitten. Ik hoop
> daarmee uiteindelijk de metro routes 'netjes' en volledig in relaties te
> krijgen. En voorlopig de afstanden te kunnen meten.
>
> Momenteel waren alle routes getekend (onderandere door Paulbe) als
> continue lijnen (er mooi) maar we kunnen er topologisch geen gebruik van
> maken. Ik hoop dat door deze actie zich niemand op z'n tegen getrapt
> voelt, het heeft een goed doel.

Aangezien het niet mogelijk is om op een andere manier de relaties aan
de metroroutes te koppelen, lijkt het me dat het wel mag. Iemand heeft
dat ook voor busroutes in mijn woonplaats gedaan.

Eventueel zou OSM ervoor kunnen kiezen om relaties aan delen van ways
(tussen twee knooppunten) te koppelen, maar volgens mij haal je je dan
meer problemen op de hals. Ideaal is het toevoegen van routerelaties in
ieder geval niet.

Groeten,

Frank