[OSM-talk-nl] Rijksuniversiteit Groningen op OSM

Pieter de Bie frimmirf at gmail.com
Thu Aug 20 22:20:58 BST 2009

Hallo,

Ik probeer de RUG beter te mappen op OSM. Omdat de Yahoo beelden nogal
van lage resolutie zijn, heb ik gevraagd of de RUG iets hieraan kan
bijdragen.

Ik heb een reactie gehad, dat we de luchtfoto's van de gebouwen kunnen
gebruiken, mits de copyright van Aerophoto Eelde vermeld wordt. Ik
denk dat dit niet acceptabel is, maar hoe kan ik reageren? Dat
afgeleide werken onder een ODBL/CC licentie moeten kunnen vallen? Is
het geen probleem als de copyright wel verplicht in de database komt,
maar niet gerendert hoeft te worden?

Verder kan de RUG ook Kadastrale kaarten bijdragen. Hebben wij daar
wat aan? Onder wat voor copyright zijn die normaal?

- Pieter