[OSM-talk-nl] Artikel in het Financieel Dagblad

Matthijs Laan matthijs at b3p.nl
Fri Aug 21 12:54:20 BST 2009

IQ routes, van elk wegstukje houden ze gegevens bij hoe snel gebruikers
het stukje op een bepaald tijdstip hebben afgelegd. Dit gebruiken ze dan
weer om de snelste routes mee te plannen, dus niet alleen gebruik maken
van Vmax en afstand van wegen.

Maar die kritiek is inderdaad hoogstens van toepassing op routeplanners
die van osm gebruik maken, niet osm zelf.

En voor de data zelf zet TomTom zelf ook gebruikers in (MapShare). Die
updates zijn trouwens wel gratis te ontvangen.

Matthijs