[OSM-talk-nl] OSM Foundation bestuur

steggink at steggink.org steggink at steggink.org
Mon Aug 24 17:10:40 UTC 2009

Quoting Henk Hoff <toffehoff at gmail.com>:

> Ik wil niet pietluttig doen, maar een naam is ook persoonlijke informatie ;-)
> Hoe dan ook, we hebben hier te maken met wetgeving die eisen en regels
> stelt aan het openbaar maken van ledenlijsten.
Klopt. Om het effe over een heel andere boeg te gooien, namen
publiceren kan  ook niet zomaar met stamboomonderzoek. Je hebt
hiervoor toestemming nodig. Tenminste, dit geldt alleen voor levende
personen, en ik ga ervan uit dat alle OSMF-leden nog in leven zijn ;)

> Een OSMF lid hoeft niet per definitie een community lid te zijn.
Mijn gevoel zegt direct "ja, dat moet", maar het is niet handhaafbaar.
Wat zegt een kaal useraccount nou? Het is ook mogelijk om op andere
manieren aan OSM bij te dragen (development, financieel, etc.). Als
iemand de moeite neemt om lid te worden, ga ik ervan uit dat hij wel
een mate van betrokkenheid heeft, en dat niet voor eigen gewin doet.

> Wordt al lastig. Dit is afgeleide informatie van persoonlijke
> gegevens. Dit mag al behoorlijk snel niet.
Ik weet niet hoe het in de UK is, maar het lijkt mij dat als je er
geen persoonlijke gegevens uit kunt distilleren, dan moet dat wel
kunnen. Het wordt anders als je gegevens toevoegt waaruit je mogelijk
wel informatie kunt afleiden die op individuen betrekking heeft (en
niet op landen).

Groeten,

Frank