[OSM-talk-nl] Nodes met source=AND

Lennard ldp at xs4all.nl
Wed Dec 16 11:40:09 UTC 2009

Dick wrote:

> Een nadeel wat ik kan bedenken is dat sommige rapportages die werken met "last
> changed by" niet meer kloppen na deze actie. Een voorbeeld hiervan is de osm
> mapper van ito.

De OSM Mapper kijkt alleen naar ways, niet naar nodes.

> Verder boeit het mij niet en ik heb geen last van de source=AND tags.
> Lijkt me beter als editors ze direct verwijderen bij een wijziging.

Ze zitten niet op onwerkbare wijze in de weg, maar ze zorgen er wel voor
dat in NL het gros van de nodes 'oplicht' in editors (open gele puntjes
in JOSM, zwarte puntjes in Potlatch) als zijnde 'hier zitten tags op'.

Dat maakt het zoeken/herkennen van nodes waar echt interessante tags
ophangen tot het zoeken naar een speld in een hooiberg. Als bv een
enkele node in een way voorzien is van nuttige tags, en ik ben de weg
aan het opschonen, aanpassen, verschuiven, dan is het handig om juist
die getagde nodes op hun positie te houden. Ook als je een node wilt
wissen, moet je nu eerst goed opletten of er niet meer dan AND tags op
zitten, en dat gaat ten koste van de 'vloeiendheid' van het editen.

IMHO & my 2 cents & dit is wat mij betreft eigenlijk de echte reden om
ervan af te willen, want puur technisch gezien zitten ze inderdaad niet
verschrikkelijk in de weg.

--
Lennard