[OSM-talk-nl] Stadsgrens Beverwijk / Heemskerk

Lennard ldp at xs4all.nl
Thu Dec 24 20:13:05 UTC 2009

Sybren A. Stüvel wrote:

> Tja... wat ik van de developer weet is dat de OSM data "een beetje
> inconsistent" is. Navit doet z'n best, maar in elk geval houdt het
> zich aan
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/FAQ#What_makes_a_road_belong_to_a_city.3F

<quote>
What makes a road belong to a city?

This is often asked by beginners. There should be a closed way marking
the extent of the city with a place and a place_name tag, as well as a
single node with a name and place to mark where to draw the city-name.
See Key:place for details. In the actual map such a shape does not exist
for many cities, thus only the distance to the central node that marks
the city can be used in these cases. For exceptional cases an
is_in/is_in:city can be used.
</quote>

Dus als ik het goed begrijp kan Navit gewoon geen straten vinden die
buiten een vlak liggen waar place/place_name tags aanhagen, of er moet
een is_in gezet zijn?

Het zou logischer zijn dat Navit ook (*eindelijk?) eens gebruik gaat
maken van de administratieve grenzen die, zeker in NL, in OSM zitten.
Hoewel we nog lang niet van alles de woonplaatsgrenzen hebben, en er in
1 administratieve woonplaats (admin_level=10) ook meerdere place=*
plaatsen kunnen liggen, zou dat toch al flink helpen? Ze kunnen dan
hiërarchisch zoeken, waarbij een ze van gemeente->woonplaats->place=*
kunnen zoeken.

* Volgens mij heb ik al vaker iemand gesproken die maar is_in ging
gebruiken om zijn straat vindbaar te maken.

--
Lennard