[OSM-talk-nl] Slootjes ja of nee ?

Stefan de Konink stefan at konink.de
Sat Feb 7 19:28:23 UTC 2009

Cartinus wrote:
> Ik weet niet wat je nu probeert te bewijzen, behalve dat het mischien mogelijk
> is om nieuwe OSM'ers in de war te brengen, maar RWS heeft dus niets te
> vertellen over de Nederlandse topografische kaarten.

Topografische kaarten impliceert dat er 1 uitgever van 1 kaart is. Ik
bewijs alleen dat je ALLEEN iets mag overnemer als de
auteursrechthebbende het toestaat. OSM staat toe om de kaarten onder
voorwaarden overtenemen. Rijkswaterstaat doet hetzelfde, zo ook
http://www.nieuwekaart.nl/ (alleen de data die je kunt downloaden).

> Het is dus NIET mogelijk om ze te gebruiken als bron voor OSM.

Kadaster.nl

Mag ik topografische kaarten gebruiken voor publicatie?
Antwoord
Dit is alleen toegestaan als er schriftelijk toestemming is gevraagd en
verkregen. Hier zijn, afhankelijk van de kaartschaal, de oplage en het
jaartal van uitgifte wel kosten aan verbonden.
Voor meer informatie en een prijsopgave kunt u contact opnemen met het
Klantcontactcenter.

Ik zou zeggen, het Kadaster sluit het niet uit, dus doe precies wat ik
al eerder heb aangegeven, vraag de kaart maker om toestemming ;) Volgens
mij is niemand je nog voorgegaan.

Stefan