[OSM-talk-nl] Licentie veranderingen

Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Sat Feb 14 12:36:59 UTC 2009

Henk,

Maar ik ben bang dat de hakken in het zand gaan,
voordat de discussie over de tekst start, ik zie overal in
de discussie wantrouwende ogen.

Bovendien ben ik er ook na discussie vrijwel zeker
van dat een aanzienlijk deel NIET akkoord gaat.
Voor een succesvolle transfer naar de nieuwe
licentie (ongeacht de tekst)  is het noodzakelijk
dat iedereen meegaat. Discussie over een percentage
heeft geen nut.
(Let wel ik heb het niet over NIET-stemmers, maar over NEE-stemmers.)
Anders krijg je de problemen die eerder in deze draad geschetst zijn.
Laten we proberen dat probleem te tackelen op
foundation niveau voordat de community uiteenvalt.
Blijkt dat de discussie niet tot  consensus leidt ,
dan kan direct op een plan B gerekend worden, voordat
allerlei splinter OSMs ontstaan. die vrijwel zeker
een wisse dood zullen sterven.

Mijn voorstel (maar dan niet op land niveau, maar internationaal en ondersteund
door de foundation) laat het mogelijk de keus te laten plaatsvinden
door de community/hetinternet zelf.

Gert Gremmen

Openstreetmap.nl  (alias: cetest)
 Before printing, think about the environment.