[OSM-talk-nl] Licentie veranderingen

Stefan de Konink stefan at konink.de
Sat Feb 14 16:10:04 UTC 2009

Lambertus wrote:
> Tot slot vraag ik me ook af of de nieuwe licentie OSM veel interessanter
> maakt voor commerciele bedrijven. De gelijk blijvende eis dat deze hun
> data ook vrij moeten geven als ze deze intern vermengen met OSM's lijkt
> me daarvoor een veel te grote bottleneck. En dus onstaat de vraag waarom
> we dan nog moeten overstappen.

Ik denk zelfs dat juist dit punt een nog grotere 'Nee' is voor de BBC om
bijvoorbeeld een nieuws item te voorzien van OSM data met een 'puntje'
er op.

Daarom ben ik benieuwd; voordat er van licentie wordt gewisseld, is er
een consultatie geweest met de gebruikers van de data, of de nog niet
gebruikers die klagen over CC-BY-SA?

Stefan