[OSM-talk-nl] fuel;parking

Theun theun.mail at gmail.com
Sun Feb 22 15:10:08 UTC 2009

Zoals ik al in mijn mail melde, met Mapnik/OSMRenderer wordt dit niet
gerenderd. Hoe moet de renderer ook bepalen welk icoon prioriteit heeft.
Ik heb nog de Opencyclemap gecontroleert, ook geen Fuel/parking icoon
(basiskaart van openfietskaart werkt nu even niet bij mij).
Mijn vraag was ook een beetje, waar vindt ik wat hier is afgesproken. Het
blijft allemaal wel heel erg vrijblijvend, waar moet een renderer vanuit
gaan?

Zoals Stefan al aangeeft had ik het idee (vanuit eerdere draadjes op de
maillijst) dat in principe meerdere identieke tags per node aangemaakt
kunnen worden (wat JOSM niet ondersteunt) ipv een tag met een gecombineerde
value (wat JOSM wel ondersteunt qua aanmaak alleen niet het laten zien van
het icoon).
Kortom wat is goed, of is beide goed. Als je de specificatie van de API of
de database-struktuur bekijkt past beide hier wel in.

In dit specifieke geval bij de tankstations langs de snelweg, had ik het
idee dat de fuel-tag hier meer op z'n plaats is.

Theun,