[OSM-talk-nl] fuel;parking

Lambertus osm at na1400.info
Mon Feb 23 16:02:45 UTC 2009

Ik denk dat je met unieke key/value combinaties veel problemen gaat
krijgen. Stel je voor dat er meerdere name tags worden toegevoegd
bijvoorbeeld om de friese en NL naam van een stad te taggen:
name=Sneek
name=Snits

Dit is natuurlijk fout getagd, het zou moeten zijn:
name=Sneek
name:frl=Snits

Mappers zijn geen computers en niemand die de fout snel opmerkt als het
databasetechnisch mag, want key/value zijn verschillend immers. Ik denk
dat daarom unieke keys in OSM gebruikt worden.

De dubbele value fuel;parking zou overigens door een renderer prima
opgelost kunnen worden door twee symbolen naast elkaar te tekenen i.p.v.
bovenop elkaar.