[OSM-talk-nl] fuel;parking

Stefan de Konink stefan at konink.de
Mon Feb 23 18:27:04 UTC 2009

Lambertus wrote:

> Maar technisch is het dus niet fout en moet je weer tools gebruiken om
> deze niet-foute data te corrigeren....naar wat eigenlijk? Welke van de
> twee name keys is goed voor een node of way?
>
> name=Sneek
> name=Snits

Dat moet je aan de persoon vragen die *duplicate names* controleert. in
99% van de gevallen gaat het over amenity.

> is voor een check programma niks anders dan:
>
> amenity=fuel
> amenity=parking
>
> of
>
> highway=primary
> highway=cycleway
>
> Bepaal nu maar eens welke van bovenstaande combinaties fout is.

Dat is het wel, want daarop kun je heuristiek uitvoeren. Immers, welke
tags kunnen wel meerdere keren voorkomen en welke niet. Je hebt het
probleem nu *taal* (XML) onafhankelijk gemaakt. Dus het tooltje gaat
controleren op ambigue zaken... lijkt me totaal niet spannend, en kun je
met een standaard XQuery uitvoeren. In tegenstelling tot het ; geneuzel.

> Moah, in XML mag je van alles als data invoeren en een scheidingsteken
> in de data heeft niks met XML standaarden van doen. Maar het is geen
> nette oplossing maar wel een werkbare conventie (die iedereen leert
> kennen net als alle veel gebruikt keys of values in de map_features
> pagina).
>
> Dus ik vind het afdwingen van een unieke key met mogelijke value 'hack'
> minder erg dan een datamodel waarvan je onmogelijk kan zeggen of de data
>   ook maar in de verte iets zinnigs bevat.

Je drogreden slaat hier kant noch wal, omdat momenteel zelfs de
renderers niet om kunnen gaan met ; in de key.

Stefan