[OSM-talk-nl] Speedlayer: Dagelijkse updates - verbeterde receptuur - nu nog beter

Roeland Douma unix at rullzer.com
Sun Jan 25 13:35:41 UTC 2009

Daar het een linear probleem is gebruik ik geen daily diffs. Ik moet namelijk
enkele keren door de hele lijst nodes/way heen lopen. Dus dat wordt erg snel
erg groot. Ik lees dus hourly diffs in. Dit zijn de hourly diffs van de vorige
dag + de eerste twee van "deze" dag (omdat planet dumps altijd een beetje
overlappen).

Het antwoord is dus ja. Het werkt ook met hourly diffs. Het zou zelfs met
minutely diffs kunnen werken.. Dus dat je per kwartier update (gewoon 15
minutely diffs pakken).

Echter hiervoor hebben we een database nodig met de hele planet (anders kan je
er niet netjes diffs op toepassen). Er wordt al druk naar een oplossing
hiervoor "gezocht" ;)

--Roeland

On Sunday 25 January 2009 14:26:35 Lambertus wrote:
> Goed werk Roeland, als altijd :-)
>
> Welke diffs gebruik je nu hiervoor? De daily denk ik? Kan dit ook gaan
> werken met hourly diffs misschien?

Nederland