[OSM-talk-nl] Een toegangelijker OSM, deel 2

Philip Homburg pch-osm-talknl at u-1.phicoh.com
Tue Jul 7 17:30:51 UTC 2009

>Je hebt bepaalde ide=EBen over wat er mis is, heb je ook gedachten over
>hoe dit zou kunnen worden verbeterd?
>
>Heb je een bepaald onderdeel waarvan jij zegt; als je daar de focus
>legt, dan wordt het echt een grandioos succes?

Ik denk dat het belangrijkste is dat we iets kiezen.

We zouden ons bijv. kunnen toeleggen op het maken van mooie kaarten. Ik
geloof dat niet veel mensen de kleurstelling van OSM echt mooi vinden. Daar
horen dan websites bij met kaarten in alle soorten en maten (lagen),
mogelijkheden voor overlays, etc.

Je zou je ook kunnen toeleggen op het maken van route planners voor bijv.
fietsen en wandelen. Kunnen we bijv. zorgen dat gosmore (of andere routing
engines) etc werkt voor fietsroutes. Hoeveel natuurgebieden zijn er nog niet
in kaart gebracht (Spaarnwoude bijv.).

Ik vind het moeilijk in te schatten waar een grote markt voor is.

Iets kiezen een daar als "OSM Nederland" aan proberen te werken is denk ik
beter dan allemaal losse projecten die slecht geintegreerd zijn of meer
een hobby karakter hebben.