[OSM-talk-nl] Een toegangelijker OSM, deel 2

Rejo Zenger osm-talk-nl at subs.krikkit.nl
Sat Jul 11 05:40:27 UTC 2009

++ 08/07/09 13:51 +0200 - Philip Homburg:

>Bij de fouten die ik tegen komt bij het gebruik van route software is juist
>wel lokale kennis vereist.
>
>Om een voorbeeld te geven, het stukje fietspad waarmee je de Holterbergweg
>kan oversteken ontbrak voor een deel (zie
>http://tile.openstreetmap.nl/?zoom=18&lat=52.3135&lon=4.9351&layers=B00000FF).
>Dat kom je pas tegen als je daar langkomt.

Ik noemde het "ik ken de omgeving" vooral ook omdat als je weet hoe je
van A naar B moet en je krijgt een andere route van de routeplanner
terug, je goed kunt beoordelen of de route van de planner een omweg
maakt door een missende tag of highway, of dat jijzelf nooit de
handigste route genomen hebt.

Ik gebruik nog wel eens een routeplanner om te controleren of de
gesuggereerde route een goede is - en daarmee of de data in OSM op orde
is.

>Ik vraag me af hoeveel fietspaden die langs andere wegen lopen netjes
>met oneway getagd zijn.

Goed punt. :)

--
Rejo Zenger . <rejo at zenger.nl> . 0x21DBEFD4 . <https://rejo.zenger.nl>