[OSM-talk-nl] pier tagging

Rejo Zenger osm-talk-nl at subs.krikkit.nl
Sun Jul 19 15:37:26 UTC 2009

Hi,

Ik ben op dit moment druk bezig met het wegwerken van een shitload van
Keep Right issues in het westen van Amsterdam. Dat schiet best op, maar
ik loop tegen een paar kleine dingen op:

 - Bij onder meer jacht- en woonboothavens heb je geregeld dat er een
   stijger en/of pier ergens op het land begint en een aardig stuk het
   meer of plas inloopt. Deze tag je met "highway: footway, man_made:
   pier" of iets dergelijks. Wat me niet duidelijk is, is wat er gebeurt
   op grensgebied van land en water. Met andere woorden, daar waar de
   area met "natural:water" begint, hoort daar nog een "connecting
   node"?

 - <http://www.openstreetmap.org/browse/way/7373424> geeft in Keep Right
   een issue (points die meerdere keren gebruikt zouden worden). Ik zie
   dat probleem niet met de Validator in JOSM. Is hier nou nog een
   probleem?

 - Nabij het westelijk einde van de Gustav Mahlerlaan eindigt een tram-
   lijn met een lus (zodat de tram weer kan omdraaien). Die lus is als
   "oneway:yes" tagged. Lijkt me correct, want op dat stuk is dat ook zo
   voor de trams. Verderop zijn het twee banen, elke oneway, in OSM een
   enkele way zonder "oneway:yes". Lijkt me ook correct. Toch geeft KR
   hier een issue. Wat is er mis? Het gaat om way met ID 7381599.

Ik ben overigens de komende week weinig in de buurt van e-mail. Als naar
aanleiding van mijn vragen meer informatie nodig is, heb even geduld. :)

--
Rejo Zenger . <rejo at zenger.nl> . 0x21DBEFD4 . <https://rejo.zenger.nl>
GPG encrypted e-mail prefered.