[OSM-talk-nl] Saaie, disfunctionele website

Christiaan Welvaart cjw at daneel.dyndns.org
Mon Jul 27 16:31:50 UTC 2009

On Mon, 27 Jul 2009, Ante wrote:

> OSM is een groot project, met veel kanten. Het is van belang dat een aantal
> van die kanten op de website direct aanwezig zijn.
>
> Goede informatie voor beginners hoort daar zeker bij.
>
> Een andere kant is dat je als OSM ook je belangen wilt behartigen. Komt het
> NWB eindelijk eens beschikbaar? Waarom zijn de postcodes afgeschermd? Waarom
> krijgt de fietserbond veel geld maar is de kaart niet open, terwijl open data
> een overheidssteven is? Had dit niet beter gekund?
>
> Nieuws hierover moet op de voorpagina te vinden zijn. Als mensen er naar op
> zoek moeten ben je ze kwijt.

> [...]

Het klinkt een beetje alsof je iets als Joomla! en drupal wil, behalve dat
dit soort systemen ingewikkeld zijn in vergelijking met een simpele
website, een wiki of een weblog. Zo een 'CMS' is volgens mij gebaseerd op
nieuwsberichten, maar je moet er ook statische informatie in kwijt kunnen.
Voordelen van een dergelijk systeem zijn dan:
   - meerdere mensen kunnen relatief eenvoudig aan de site werken (?)
   - (nieuws)berichtjes kunnen erop, dit werkt mogelijk beter dan een
     weblog
   - het is geen wiki, dus geen concurrent voor wiki.openstreetmap.org

nadelen:
   - niet simpel op te zetten?
   - importeren berichten oude weblog(s)...

     Christiaan