[OSM-talk-nl] kan osm map wel cc licentie hebben?

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Wed Jun 3 10:13:17 UTC 2009

On Wednesday 03 June 2009 08:46:19 Rejo Zenger wrote:
> Ik denk dat het probleem dat Arnoud benoemd (als het ook echt een
> probleem is en ik ben daar niet zeker van) niet opgelost kan worden met
> een andere licentie - het probleem is immers of er ueberhaupt een
> licentie aan die data gehangen *kan* worden.

Het probleem dat deze keer besproken wordt is of de licentie gebaseerd kan
zijn op creativiteit. (zoals cc licenties zijn) Er zijn een hoop mensen die
denken dat dat niet kan voor feiten.

Zoals al meerdere malen aangegeven in de reacties is er echter ook nog het
databaserecht. Daarover zal deel 3 gaan. Het databaserecht (en contractrecht
voor landen zonder databaserecht) is waarop de licentie waar op dit moment
aan gewerkt wordt gebaseerd zal zijn. Voor (eindeloos) meer informatie
daarover: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/legal-talk/>

--
m.v.g.,
Cartinus