[OSM-talk-nl] relatie bij punt

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Mon Jun 8 14:34:31 BST 2009

Rene Dohmen wrote:
> Hallo!
>

> Ik heb de rotonde nu proberen toe te voegen door het punt (tevens
> kruispunt) zelf te taggen zoals hier beschreven:
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:junction=roundabout
>
> dus:
>
> junction=roudnabout

roudnabout of roundabout?

> Verder dacht is de Noordervaart in Heibloem te kunnen splitsen
> (kruising N275/N279: nu gaat de vaart in OSM onder een recent
> aangelegde rotonde door). Dat splitsen lukt me niet. Hoe zou ik dat
> moeten aanpakken?

In dit specifieke geval: niet doen. De Noordervaart loopt nog met een duiker
onder de rotonde door.
Ik zie dat zoals OSM het nu rendert het iig niet correct is, de rotonde is
dicht en er zijn geen twee bruggen. Ik denk dat het beter wordt als de bruggen
weg zijn en het stuk kanaal daar met tunnel=yes getagd wordt. En een beetje
naar de zijkant trekken.

In het algemeen om te splitsen: punten kiezen die je wil splitsen (bij
circular ways moeten dat er altijd twee zijn), splitsen, "unglue" doen bij die
punten, en dan de punten verplaatsen en de eindjes weer aan elkaar knopen.

Groeten,
Maarten