[OSM-talk-nl] relatie bij punt

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Mon Jun 8 20:49:32 UTC 2009

Rene Dohmen wrote:
> [...]
>
> en daar staat geen rotonde bij.
>
> UK met haar roundabouts helpt ook al niet:
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/UK_public_rights_of_way
>
> maar hoe matcht:
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Map_Features
>
> daar dan weer mee?
>
> De rotonde die ik wil maken zou misschien zelfs als mini-rotonde door
> het lever kunnen (breedte ongeveer gelijk aan de hoofdweg), maar waar
> ligt de grens?
>
> De reden om een punt tot rotonde te verheffen was overigens om een
> geharrewar met relaties te vermijden (maar daar ben ik dan ook een

Zoals ik eerder gezegd heb: in Nederland doe je alle rotondes als
roundabout taggen. Dus zowel grote rotondes als het Keizer Karel plein
in Nijmegen als de minirotondes die overal liggen. De doorsnede kun je
in JOSM bepalen met de schaal die linksboven in het venster staat.
> - is een niet-geasfalteerde weg een track, maar als het onderdeel is
> van een fietsroute een cycleway?

Dat is een goede. Ik zie dat het vaak als cycleway wordt getagd.
> - hoeveel meter leg je een een los fietspad van de hoofdweg zodat ze
> bij de grootste zoomfactor netjes te scheiden (ook al ligt het
> fietspad 50 cm gescheiden van die weg).

Ervaring. Mappen zoals je denkt dat het goed is, kijken op de map hoe
het gerenderd wordt en indien nodig aanpassen.

Groeten,
Maarten