[OSM-talk-nl] relatie bij punt

Ben Laenen benlaenen at gmail.com
Tue Jun 9 16:21:21 UTC 2009

2009/6/9 Lennard <ldp at xs4all.nl>:

> Dat vind ik wel een prikkelende uitspraak!
>
> Een knooppunt dus niet beperken tot 1 (of soms meer) nodes, maar ook
> kunnen zetten op meerdere wegen binnen een kruisingsvlak. Dan kunnen de
> knooppuntroutes zelf aansluiten op dat complex van wegen, en hoef je
> niet meer moeilijk met role=forward/backward te werken rond het
> knooppunt zelf.

Bah, dat vind ik maar een luie oplossing. Als je de exacte situatie
kan taggen met forward en backward roles en de juiste relaties op de
juiste ways te zetten, dan zal de situatie veel duidelijker zijn aan
de hand van de kaart. Al begrijp ik dat sommigen het maar moeilijk
gedoe vinden met die forward en backward roles en soms vier of meer
knooppuntrouterelaties op sommige ways.

> Blijven de praktische dingen over: hoe kunnen we dit renderen, gaan
> routers dit begrijpen, en gaan andere data-gebruikers erin mee?

Wel, renderers gaan het alleszins niet begrijpen als je rcn_ref=12 zet
op de ways, want dan denkt die dat het niet gaat om een knooppunt maar
om een rcn route met ref=12.

Ben