[OSM-talk-nl] embedded osm slippy map met gpx of kml track

Rejo Zenger osm-talk-nl at subs.krikkit.nl
Wed Jun 10 20:59:29 UTC 2009

Hi,

Mijn eerste post op deze mailinglist was een beetje een rant over de
usability van Openstreetmap [1]. Een van de dingen die ik noemde:

 |  Andere voorbeelden van een omslachtige ontsluiting zijn de manier waarop
 |  je de kaarten met overlays kunt embedden op een webpagina (een grote lap
 |  Javascript is daarvoor nodig) [...].

Ik kan ook andere dingen dan ranten. :)

Op [2] heb ik een beschrijving staan van de manier waarop je heel erg
simpel een GPX of KML track kunt tonen op een kaart en hoe je dat weer
kunt embedden op een website. Basicaly, net als bij Google Maps de URL
opgeven, en klaar.

Zie bijvoorbeeld [3]. Je kunt verder nog wat variablen extra opgeven,
waarmee je de kleur, de dikte en de transparantie van de track lijn kunt
beinvloeden, zie [4].

Opmerkingen zijn uiteraard welkom, zie signature.

[1] http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-nl/2009-May/008980.html
[2] https://rejo.zenger.nl/topo/embed-osm-and-track-in-webpage.php
[3] https://rejo.zenger.nl/topo/osm/?fn=http://insecure.rejo.zenger.nl/gps/2009-04-18.gpx
[4] https://rejo.zenger.nl/topo/osm/?fn=http://insecure.rejo.zenger.nl/gps/2009-04-18.gpx&sc=black&sw=10&so=0.4