[OSM-talk-nl] weesperstraat/sarphatistraat-mauritskade

Lambert Carsten lhc.osm at solcon.nl
Mon Jun 15 09:21:59 UTC 2009

On Sunday 14 June 2009 23:55:15 Christiaan Welvaart wrote:
> On Sun, 14 Jun 2009, Lambert Carsten wrote:

http://www.yournavigation.org/?flat=52.361942&flon=4.917075&tlat=52.359638&tlon=4.906853&v=bicycle&fast=0&layer=mapnik
Helaas doet yournavigation het op dit moment het niet goed. Ik had beter een
screenshot kunnen bijvoegen.

> Wat voor borden staan erbij? Zie voor tagging voorbeelden:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:The_Netherlands_roads_tagging
Waar doel je op? Dat je niet door die tunnel mag fietsen of lopen weet ik zo
wel. Of een brommer er ook niet door mag zal ik volgende keer dat ik er langs
kom nagaan. Yournavigation gaf een route voor de fiets die door die tunnel
ging en ik wilde slechts aangeven dat het mij daar niet om ging.

De 'snelle' route ging over de Singelgracht, langs de Spinozastraat, stukje
Sarphatistraat om weer over de Singelgracht te gaan in plaats van gewoon de
Mauritskade te volgen zoals de kortste route.

Wat ik raar vind zijn die motorway tags op een weg midden in de stad. Volgens
mij zijn die motorway_junction tags alleen bedoeld voor snelwegen. Heeft
iemand bezwaar als ik ze verwijder? Of misschien een andere 'key name'?

Hier nogmaals de link met osmarender (mapnik toont deze tags niet):
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.36028&lon=4.909&zoom=16&layers=0B00FTF

Lambert Carsten