[OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

Milo van der Linden milovanderlinden at gmail.com
Thu Mar 5 20:18:48 UTC 2009

Nee.

We gaan een simpele webpagina met functie bouwen waarmee individuen hun
6ppc kunnen invullen en vervolgens op de kaart kunnen prikken.

Deze lanceren we landelijk; via nu.nl, desnoods via net NOS journaal, we
moeten heel veel respondenten zien te krijgen.

We vangen het ip-adres van de invuller in combinatie met de geprikte
postcode. Dit gebruiken we om misbruik te filteren.

Vervolgens bedenken we een algorithme wat op basis van al die
willekeurig geprikte punten in combinatie met onze wegen gebieden
genereert. En zo maakt osm/opengeo nederland een nieuwe, verbeterde
postcode kaart (en misschien ook wel een nieuwe ip-kaart)

James Surowiecki:[http://en.wikipedia.org/wiki/The_Wisdom_of_Crowds]
"De aggregatie van een gevarieerde collectie van onafhankelijk
beslissende individuen zal met grote waarschijnlijk bepaalde beweringen
of voorspellingen beter doen dan individuen of experts"