[OSM-talk-nl] Routable Garmin kaarten

Lambertus osm at na1400.info
Fri Mar 6 08:36:55 GMT 2009

De IRC-ers onder ons maar ook de mensen die regelmatig de Nederlandse
Garmin kaart van http://garmin.na1400.info downloaden weten het intussen
wellicht; ik ben bezig routeerbare Garmin kaarten te maken van de hele
wereld.

Nu heb ik een ideetje om deze kaarten voor een breed publiek beschikbaar
te maken en ik zou graag jullie mening daarover willen hebben:

Op de server staan een heleboel kaart secties, die afhankelijk van de
gegevens dichtheid een klein dan wel groot gebied beslaan. Voor
Nederland zijn bijvoorbeeld reeds meerdere secties nodig, het hele
midden-oosten pas ook in één sectie. Om deze afzonderlijke secties op de
GPS te krijgen of om deze te installeren onder MapSource of Roadtrip
zijn een boel handelingen nodig die wellicht voor veel gebruikers een
stap te ver zijn.

Het idee is nu dat mensen de gewenste kaarten kunnen selecteren waarna
de server deze combineert tot een complete kaart voor op de GPS of als
installer voor Mapsource of Roadtrip. Omdat dit combineren wel even kan
duren moet een e-mail adres opgegeven worden waar een e-mailtje naartoe
gestuurd wordt met daarin een download link zodra de server klaar is met
combineren. De download blijft (bijvoorbeeld) 24h beschikbaar om daarna
weer verwijderd te worden van de server.

Denken jullie dat dit handig is voor de gemiddelde computergebruiker?
Verder nog ideeën of wensen? Ik hoor het graag.