[OSM-talk-nl] Doe jezelf en anderen een plezier en gebruik Potlatch niet meer

Stefan de Konink stefan at konink.de
Tue Mar 31 05:37:22 BST 2009

Eigenlijk zoals de titel zegt. Ik ben nu al dagen bezig (dwijlen met de
kraan open) om de OSM data set met referenties te laten kloppen, slechts
een uniek voorkomen van een tag k/v-paar te bewerkstelligen eigenlijk
alles om voor mensen die ooit nog eens naar 0.6 willen verkassen de weg
zo rustig mogelijk te laten verlopen.

Echter; alle fouten die ik momenteel vindt, zijn gecreëerd door of met
Potlatch. Daar is geen enkele uitzondering op. Ik zou daarom iedereen
die in ons mooie landje edit willen vragen om Potlatch niet meer te
gebruiken, zeker niet om bestaande wegen en/of relaties aan te passen.
Er zijn andere tools, ze werken nog prettiger ook.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Merkaartor
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM

Meer informatie kun je vinden op de dev lijst, waar ik in de afgelopen
dagen meer dan 60.000 fouten heb gefixed. En vandaag weer 5000 nieuwe
fouten tegen kwam, plus een compleet kapotte way.

Stefan