[OSM-talk-nl] Mapping Party Hoofddorp - Volgende week zaterdag 16 mei

Floris Looijesteijn osm at floris.nu
Sat May 9 12:25:44 UTC 2009

Zoals beloofd:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Netherlands_Mapping_Parties_2009#Mapping_Party_-_Hoofddorp_-_zaterdag_16_mei

Mapping Party - Hoofddorp - zaterdag 16 mei

Wat?

* Mapping party: De eerste Nederlandse mapping party van 2009 :)
* Omdat er tegenwoordig niet zoveel nieuwe plaatsen meer gesticht worden
ben ik zoek gegaan naar een plaats waar nog veel te beteren lijkt te zijn.

Waar?

* Hoofddorp! In en om Hoofddorp is nog veel te doen.
* Afhankelijk van de opkomst kunnen ook Nieuw-Vennep, Vijfhuizen en
Zwaanshoek nog worden meegenomen. Daar lijken ook nieuwe/pas afgebouwde
wijken te zijn.

Wanneer?

* Zaterdag 16 mei. Aanvang 10:30 bij het NS-station Hoofddorp.
* Ik stel voor om van 13.00-14.00 ergens te verzamelen voor een broodje en
verdere planning.
* Om 17.00 lijkt me een goede tijd om de dag af te sluiten met een biertje
en stoere mappingverhalen. (Ik heb gister bijvoorbeeld een schaap in de
wei overeind gezet tijdens het mappen :)
* Iemand goede ideeen voor een cafe o.i.d.??? Liefst met internet natuurlijk.
* Als er nou echt rotweer voorspeld wordt kunnen we het misschien beter
uitstellen dus hou vrijdag even de website in de gaten.

Wie?

* Ervaren mappers, er is veel te doen dus dit keer geen introductie voor
nieuwe mappers.
* Als je nog nooit bij een mappingparty bent geweest maar wel map-ervaring
hebt is dit een goede kans om eens wat mensen van de community in het
'echt' te zien.
* Graag even aanmelden hier op de wiki zodat ik weet hoeveel printjes ik
moet maken.

Hoe?

* Ik zal zorgen dat er een aantal kaarten geprint zijn waar ik een
vakkenindeling op zal maken.
* Aan het begin van de dag kiest iedereen een vak en gaat daarbinnen alles
controleren en eventueel aanvullen.
* Mappen: Tenminste alle wegen, fietspaden en voetpaden maar als je wilt
mag je uiteraard ook meer doen (amenity's bijvoorbeeld).
* Als je een vak af hebt maar nog meer wilt doen bel je mij even en dan
geef ik je een nieuw vaknummer.
* Er zijn een aantal vakken waar waarschijnlijk nieuwe wijken binnen
liggen en die dus wat meer tijd zullen vergen.

Verder?

* Een fiets lijkt me een vrij onmisbaar gereedschap maar ik zal ook wat
kleinere vakken maken.
* Ik kan eventueel OSM GPS-en meenemen waar een recente kaart op staat.
Daarmee kun je heel makkelijk zien of iets al in OSM staat. Graag
uiterlijk vrijdag doorgeven als je er daar eentje van wilt gebruiken.
* Ik stel voor om de verwerking van de data niet ter plekke te doen maar
liefst wel hetzelfde weekend nog zodat we een mooi voor en na plaatje
kunnen maken.

Een iets ander plan dan ik eerst had, maar Gert, hier moet jij ook blij
mee zijn :)

Groet,
Floris